MD

© 20I3 MAHAMATI.LT

  • w-facebook

VIPASANA

Jeigu jūs ką nors darysite su kvėpavimu, jūs netikėtai atsidursite dabartyje.

 

Jeigu jūs ką nors darysite kvėpavimu, jūs pasieksite gyvenimo šaltinį.

 

Jeigu jūs ką nors darysite kvėpavimu, jūs transcidentuosite laiką ir erdvę.

 

Jei jūs ką nors darysite su kvėpavimu, jūs būsite ir pasaulyje, ir taip pat anapus jo.

 

 

Vipasana yra toks paprastas metodas, kad jį gali daryti net mažas vaikas. Vaikas iš tikrųjų šią praktiką gali atlikti geriau nei jūs, nes jo protas dar nesuvaržytas stereotipų ir savimeilės.

 

Vipasana susideda iš kelių praktinių metodu, bet ir atskiros vipasanos dalys yra kokybiškai pilnatviškos ir efektyvios.

 

Čia noriu papasakoti apie vieną pagrindinių vipasanos aspektų – anapana – tai savo kvėpavimo stebėjimas. Tiesiog sąmoningai stebite kvėpavimą. Oras įeina, oras išeina. Kvėpuojate su pilvu, ne paviršutiniškai, kvėpuojate kuo natūraliau. Jokio nenatūralumo nereikia. Tiesiog stebėkite kaip oras vaikšto šnervėse. Stebėkite tai visur, darykite tai visur kur eisite ir jūs nustebins tai, ką išvysite.

Jei esate naujokas ir niekad padoriai nemeditavote, tai pradėję stebėti savo kvėpavimą būdamas tarp žmonių, darbe, parduotuvėje, jūs greit būsite šokiruotas to, ką išvysite. Jūs pamatysite, kad jūs nesate mintys, jūs nesate emocijos… Jūs esate anapus viso to.

 

Jei stebėsite kvėpavimą ir tapsite stebėtoju, įsitvirtinsite stebėjime, jūs tapsite galingu, nes milijardai žmonių nestebi nei savo minčių, nei emocijų, išvysite, kad dauguma gyvena kaip biorobotai, inertiškai, o tai tolygu būti nevaldomam laivui jūroje.

Jei tęsite tai kasdieną, jūs tapsite sąmoningu savo sapnuose, jūs tapsite sapnų šeimininku.

Kai įgusite, ženkite dar toliau. Pradėkite stebėti tarpą tarp kvėpimų. Kai įkvepiate yra akimirka kai įkvėpimas jau baigėsi, bet iškvėpimas dar neprasidėjo, tai momentas, kurį reikia pagauti. Tarp iškvėpimo ir įkvėpimo yra momentas ir atvirkščiai, tarp įkvėpimo ir iškvėpimo yra toks pat momentas. Šias akimirkas stenkitės pagauti, stenkitės prajusti. Kai pagausite, tie momentai, tarpas vis plėsis, jūs pabusite sąmoningume. Pabusite nemirtingume. Pabusite amžinybėje. Pabudę suprasite, kad galite gyvenime bet ką pasiekti, bet... jūs jau norėsite visai kitų dalykų...

Fiksuokitės į kvėpavimo tarpą ir nenustokite veikti, tegul veikla sociume tęsiasi. Jumyse bus du egzistencijos sluoksniai – darymas ir buvimas.

 

Šyva pasakė: „Pasaulietinėje veikloje išlaikykite dėmėsį tarp dviejų kvėpavimų ir tai praktikuodami per keletą dienų gimsite iš naujo.“

 

Pastaba: laikykitės Jama Nijama principų, tada jus aplenks neigiami padariniai.

 

 

Parengta pagal Ošo knygą – Meditacija – pirmoji ir galutinė laisvė.

 

 

P.S. Čia galite apsilankyti nemokamuose vipasana mokymuose:

http://www.lt.dhamma.org/index.php?id=2713&L=24